0

Gesprek of mededeling aanmaken

Je hebt als docent de mogelijkheid om drie type berichten te versturen: Gesprekken, Mededelingen of Groepsgesprekken. (Hier lees je meer over het verschil.)

Deze typen berichten worden gebruikt als je de ontvangers individueel een bericht wil versturen. Het verschil is dat de ontvanger bij een Gesprek wel kan reageren en bij een Mededeling niet 💬.

In deze tutorial leer je hoe je een Gesprek of Mededeling aanmaakt.

Stappen

  1. Tik in de app op het derde tabje: Berichten
  2. Tik rechtsboven op het icoontje om een nieuw bericht aan te maken
  3. Voer het onderwerp in
    Dit onderwerp is bij een Gesprek of Mededeling niet meer te veranderen. Wil je een bericht aanmaken dat je vaker kan hergebruiken? Kies dan een algemene naam.
  4. Je kunt nu kiezen tussen Gesprek, Mededeling of Groepsgesprek
    In deze tutorial gaan we uit van de opties Gesprek en Mededeling.
  5. Kies de ontvanger(s) van het bericht en tik op de 'Volgende' knop
    Je kan hierbij bovenaan wisselen tussen de tabjes Ouders, Leerlingen en Intern. Binnen die categorie kan je de groepen in zijn geheel selecteren of doorklikken en specifieke ontvangers selecteren. Als het Ouders of Leerlingen tabje niet zichtbaar is, betekent dit dat je niet bent gekoppeld of dat de ouders of leerlingen (nog) niet zijn uitgenodigd. Op collega's kan je alleen zoeken (op achternaam) om ze te selecteren.
  6. Je bent nu klaar om je bericht te typen en te verzenden 
    Zodra je het bericht hebt verzonden, wordt het Gesprek of de Mededeling aangemaakt en verschijnt deze in je overzicht. Eventueel kan je ook een afbeelding of bestand toevoegen.
  7. Reacties inzien en berichten nasturen
    Nu kan je altijd reacties inzien en (voor Gesprekken) berichten nasturen. Als je meer dan één ontvanger hebt gekozen, krijg je een overzicht van het 'hoofdbericht' (die je kan gebruiken om iedereen iets na te sturen) en de individuele berichten (die je kan gebruiken om individuele ontvangers berichten na te sturen.
  8. Bericht archiveren
    Je kan berichten archiveren door deze vanuit de inbox naar links te 'trekken', of door in het (hoofd)bericht op het '...' icoontje te tikken en te kiezen voor Bericht archiveren. Archiveren gebeurt alléén voor jezelf. Echter is het wel zo dat, als een docent een bericht archiveert, ouders en leerlingen hier niet meer op kunnen reageren.  Andersom wordt een bericht bij een ouder of leerling uit het archief gehaald als een docent nog een bericht nastuurt.
     

 

Let op: Deze tutorial is voor de app en niet voor de webversie.

Reply Oldest first
  • Oldest first
  • Newest first
  • Active threads
  • Popular
Vind ik leuk Volg
  • 9 days agoLast active
  • 9Views
  • 1 Following